نماینده تهران خبرداد: کشف 14 هزار میلیارد فرار مالیاتی به عنوان پولشویی
از همه رنگ
به وبلاگ من خوش آمدید

طرفدار کدومی؟خودم مسی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نظر و خبر و آدرس nazarvakhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 1587
بازدید کل : 46380
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

<

آمار مطالب

کل مطالب : 108
کل نظرات : 35

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 60
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 1587
بازدید سال : 3048
بازدید کلی : 46380
نماینده تهران خبرداد: کشف 14 هزار میلیارد فرار مالیاتی به عنوان پولشویی

ک عضو فراکسیون امید درباره واکنش برخی به اظهارات وزیر امور خارجه درباره وجود پولشویی در ایران، می‌گوید: باید بپذیریم پولشویی در کشور وجود دارد، انکار واقعیت به رفع این مشکل کمکی نمی‌کند.

 
 محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره واکنش برخی از نمایندگان به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در تأیید وجود پولشویی در کشور به خبرنگار ایرناپلاس می‌گوید: ما موارد زیادی از پولشویی در ایران داریم. بر اساس آماری که رئیس مرکز مبارزه با پولشویی در مردادماه امسال منتشر کرد، حدود 14 هزار میلیارد فرار مالیاتی طی دو سه سال اخیر در کشور رخ داده که توسط این نهاد به‌عنوان پولشویی کشف شده است.
 
وی ادامه می‌دهد: بخش دیگری از پولشویی توسط باندهای قاچاق مواد مخدر انجام می‌گیرد که طی سال‌های اخیر شناسایی شده‌اند. خیلی واضح است که ما در کشور شاهد پولشویی هستیم و خیلی سخت نیست که آن را باور کنیم. چراکه قانون مبارزه با پولشویی در ایران، دیر به اجرا درآمده است. به‌علاوه، قانونی که در سال 1386 تصویب شد، دارای خلأ است و در دولت آقای احمدی‌نژاد جدیتی برای اجرای آن وجود نداشته و زمان طولانی صرف فراهم‌سازی سازوکارهای اجرایی آن شده است. به همین دلیل، تنها حدود سه سال است که این قانون رسماً اجرایی شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
**معاملات بانکی باند مواد مخدر با حساب بانکی یک خانه‌دار
 
این نماینده مجلس با اشاره به آمارهای قاچاق مواد مخدر می‌گوید: یکی از مواردی که وجود داشت، انجام معاملات بانکی یکی از این باندها توسط حساب بانکی یک فرد خانه‌دار بود. در حوزه‌های دیگر هم، مطابق آمار، ما پولشویی داریم و وزارت اقتصاد باید رسماً آن‌ها را اعلام کند.
 
صادقی با تأکید بر اینکه پدیده پولشویی فراملی است، افزود: پولشویان معمولاً این کار را در دو یا سه کشور انجام می‌دهند و گروه‌های تروریستی ازجمله داعش از این خلأ قانونی در ایران بهره می‌گیرند. در این موارد انکار واقعیت به رفع این مشکل کمکی نمی‌کند، باید به‌وجود معضلات اعتراف و برای رفع آن راهکار ارائه کرد.
 
**یافتن تروریست‌های مجلس با مکانیسم‌های مبارزه با پولشویی ممکن شد
 
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در همین راستا، ادامه داد: این یک موضوع حقوقی_اقتصادی است، اما متأسفانه عده‌ای تلاش دارند آن را به موضوعی سیاسی تبدیل کنند. البته اینکه افراد مخل امنیت ملی برای ردگم‌کنی دست به پولشویی می‌زنند، یک موضوع امنیتی است. رئیس مرکز مبارزه با پولشویی نمونه‌ای را مطرح کردند که بر اساس آن، یافتن تروریست‌های مجلس از طریق مکانیسم‌های مبارزه با پولشویی ممکن شد.
 
صادقی می‌گوید: ایران یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم طی چهار دهه اخیر بوده است. در ابتدای انقلاب، اقدامات و بمب‌گذاری‌های سازمان منافقین و امروز هم با اشکال مختلف آن ازجمله القاعده و بنیادگراها و ... دست و پنجه نرم می‌کنیم. به همین دلیل بیش از دیگران نیاز داریم این فعالیت‌ها و همکاری‌ها را در حیطه بین‌المللی گسترش دهیم.
 
وی با اشاره به اقدامات سازمان منافقین در کشورهای مختلف، تصریح می‌کند: اگر ما سازوکارهای بین‌المللی مرتبط با پولشویی را بپذیریم، می‌توانیم انتظار اقدام متقابل از کشورها داشته باشیم و این گروه را تحریم کنیم تا کشورهای دیگر نیز با آن‌ها مقابله کنند.
 
**اخلال قانون مبارزه با پولشویی در دور زدن تحریم؟
 
این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برخی از مخالفان قانون مبارزه با پولشویی، معتقدند ما در ایام تحریم‌ها برای دور زدن تحریم‌ با مشکل مواجه می‌شویم، می‌گوید: به نظر من پولشویی عموماً از طریق مکانیزم‌های مرسوم و بانکی انجام می‌گیرد، در حالی که دور زدن تحریم‌ها عمدتاً از طریق غیررسمی انجام می‌شود. به‌علاوه، در شرایطی که ما با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا مواجه هستیم، این تحریم‌ها غیرقانونی به شمار می‌رود، به همین جهت به نظر نمی‌رسد دور زدن آن، از نظر کشورهای دیگر پولشویی محسوب شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 811
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


فساد مالی در شرکت تاسیسات دریایی
بر اساس اسناد رسیده به "نفت ما" در یک مناقصه چند میلیون یورویی شرکت تاسیسات دریایی که چند ماه پیش برگزار شده؛ عوامل مدیریتی این شرکت بعد از بازگشایی پاکت های مناقصه و عدم برنده شدن شرکت مورد نظر به بهانه ای مناقصه را باطل اعلام می کنند!
به گزارش  " نفت ما " ، بر اساس اسناد رسیده به "نفت ما" در یک مناقصه چند میلیون یورویی شرکت تاسیسات دریایی که چند ماه پیش برگزار شده؛ عوامل مدیریتی این شرکت بعد از بازگشایی پاکت های مناقصه و عدم برنده شدن شرکت مورد نظر به بهانه ای مناقصه را باطل اعلام می کنند!
 
شرح جزییات و عوامل پشت پرده این مناقصه همراه با اسناد طی روزهای آینده در "نفت ما"منتشر خواهد شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 958
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


در آخرین لحظات درهواپیما چه گذشت؟
استاد باسابقه خلبانی کشور با تشریح دلایل احتمالی برخورد هواپیمایATR به کوه گفت:هواپیما در قسمت شرقی با سلسله قله های دنا برخورد کرده و نتوانسته به قسمت غربی که فرودگاه قرار دارد، برسد.
کاپیتان عین الله اردشیری، خلبان پیش کسوت کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بررسی تصاویری که تا ساعت ۱۲ امروز از محل حادثه منتشر شده، هواپیما اصلا طرح تقرب برای فرود را انجام نداده است و روی NDB (دستگاه تقرب پرواز فرودگاه) نرفته است.
 
وی که تمام سوانح هوایی کشور را بررسی کرده است، گفت: هواپیما در قسمت شرقی با سلسله قله های دنا برخورد کرده و نتوانسته قله را رد کرده و به قسمت غربی که شهر یاسوج و باند فرودگاه قرار دارد، برسد.
 
او درباره «شرایط و تصمیمات احتمالی خلبان پیش از برخورد با کوه» گفت: خلبان از میان ابرها، زمین را مشاهده کرده و سریع ارتفاع را به ۱۰ هزار پا کاهش داده و زیر ابرها رفته است و تصور کرده می تواند با همین ارتفاع از زیر ابرها، خود را به فرودگاه برساند. خلبان روی دستگاه DME، فاصله هواپیما با فرودگاه را می دیده است . عقربه دستگاه ADF ، نیز سمت و جهت فرودگاه را نشان می داده است. بنابراین خلبان زمانی که ارتفاع کم کرده و زیر ابرها رفته است، تصور کرده با اطلاعات مذکور  و در ارتفاع ۱۰ هزار پایی می تواند از  جایی که ارتفاع  سلسله قله های دنا کمتر است،  عبور کرده و به سمت فرودگاه برود. اما در ۸.۵ مایلی فرودگاه با کوه برخورد کرده است.
 
کاپیتان اردشیری ادامه داد: زمانی که برف می بارد و کوه و زمین پوشیده از برف است، از ارتفاع، نمی توان بین کوه و زمین تمایز قائل شد. به همین دلیل خلبان متوجه وجود قله در مقابل خود نشده است و زمانی متوجه قله در مقابل هواپیما شده است که فرصت کافی برای اوج گرفتن در اختیار نداشته و متاسفانه با یکی از قله های کوتاه سلسله قله های دنا برخورد کرده است.
 
وی درباره ارتفاع احتمالی هواپیما در هنگام برخورد با کوه گفت: هواپیما در هنگام برخورد با کوه حدود ۱۰ هزار پا ارتفاع داشته است. اما هواپیما تا زمانی که روی NDB فرودگاه قرار نگرفته باشد، اجازه ندارد ارتفاع خود را به کمتر از ۱۵هزار و ۵۰۰ پا کاهش دهد و در واقع قبل از قرار گرفتن روی NDB فرودگاه، حداقل ارتفاع باید ۱۵هزار و ۵۰۰ پا باشد.
 
این استاد کارآزموده خلبانی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که « آیا ممکن است، خلبان بدلیل خطای انسانی ارتفاع هواپیما را کم کرده باشد؟» توضیح داد: کاهش ارتفاع هواپیما، الزاما ناشی از اشتباه خلبان نبوده و دلایل مختلفی می تواند عامل کاهش ارتفاع هواپیما باشد که «برخی» از این دلایل به این شرح است: ممکن است هواپیما در داخل ابرها با مشکلاتی مواجه شده و اصطلاحا به شرایط «STALL» یا «واماندگی» رسیده و با خارج شدن از کنترل، هواپیما به کوه برخورده کرده است. ممکن است سیستم ضدیخ هواپیما از کار افتاده باشد که در این صورت در عرض چند دقیقه، بدنه هواپیما از چندین تن یخ پوشیده می شود و هواپیما سنگین شده و نمی تواند ارتفاع را حفظ کند.  ممکن است از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما نیز منجر به کاهش ارتفاع شده باشد.
 
وی درباره اینکه گفته می شود هواپیما با قله دنا برخورد کرده، نیز گفت: ما در این منطقه با سلسله قله های دنا روبرو  هستیم و هواپیما با قله چهارم یا پنجم دنا ( از نظر ارتفاع) برخورده کرده است. 
 
وی در توضیح بیشتر گفت: جایی که هواپیما برخورد کرده، از قله اصلی ۱۴۵۰۰ پایی دنا، ۲۰ مایل یا ۳۷ کیلومتر؛ از قله دوم ۱۴۱۰۰ پایی دنا، ۲۸ مایل یا ۵۲ کیلومتر؛ و از قله سوم ۱۴هزار پایی دنا، ۶مایل یا ۱۱ کیلومتر فاصله دارد.
 
کاپیتان اردشیری ادامه داد: جایی که هواپیما برخورد کرده، در ارتفاع حدود ۱۰ هزار پایی و احتمالا با قله های چهارم یا پنجم دنا است.
 
سرنشینان سالم هواپیما چه شدند؟
 
کاپیتان اردشیری همچنین گفت: قطعات هواپیما بدلیل برخورد هواپیما با برف( و نه صخره)، نمی تواند به فاصله دور پرتاب شود؛ لذا چهار لکه سیاه مشاهده شده در برخی تصاویر منتشره، نشان می دهد که این لکه ها، چهارنفر از سرنشینان هواپیما هستند که در حالت زخمی از هواپیما خارج شده اند. دو نفر از آنها فاصله کوتاهی را توانسته اند طی کنند و دو نفر دیگر، مسافت بیشتری را طی کرده اند. این بدان معناست که این ۴ لکه از سرنشینان هواپیما هستند که در نهایت بدلیل خونریزی یا یخ زدن، نتوانسته اند ادامه مسیر بدهند.
 
وی ادامه داد: در عین حال امکان دارد سرنشینان سالم تری غیر از این چهار نفر، مسافت بیشتری را طی کرده باشند تا خود را به جایی مثلا روستای شرفی که از توابع روستای فده است، برسانند.
 
کاپیتان عین الله اردشیری، سالها خلبان ازمایشگر سازمان هواپیمایی کشوری و مسئول بررسی تعداد زیادی از سوانح مهم هوایی کشور بوده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 892
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


دستگیری مدافع ویارئال به اتهام آدم ربایی و سرقت! روبن سمدو،

روبن سمدو با رفتار خشونت‌آمیزش نسبت به یک مرد خود را دوباره سوژه رسانه‌ها کرد. بازیکن پرتغالی ویارئال امروز صبح به اتهام آدم‌ربایی و سرقت توسط پلیس والنسیا در خانه‌اش دستگیر شد.  

 

 

 

 

فرد مضروب دوازدهم فوریه (هشت روز پیش) در اداره مرکزی پلیس والنسیا حاضر شد تا شکایت خود را از سمدو و دو فرد دیگر به خاطر آسیب رساندن و آدم‌ربایی ارائه دهد. بازیکن پرتغالی با کمک دو نفر این فرد را در خانه‌اش حبس کرد. سپس کلید خانه او را گرفت تا آن دو فرد به خانه قربانی بروند و سرقت کنند.

 

بر اساس اظهارات مضروب پس از حمله و آسیب رساندن و تهدید با اسلحه، او را با طناب بستند. سمدو پیش از این توسط پلیس ملی در دسامبر به خاطر اسلحه کشیدن روی یکی از کارکنان کلوب شبانه در والنسیا دستگیر شده بود. هم‌چنین در 29 اکتبر به خاطر درگیری در یک کلوپ شبانه این اتفاق افتاده بود.

 

سمدو 23 ساله تابستان گذشته به ویارئال پیوست اما در ماه های اخیر معمولا آسیب دیده بوده است. او در دسامبر گذشته جراحی شد و از آن تاریخ نتوانست تیمش را همراهی کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 875
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


نبسته ام به کس دل

تعداد بازدید از این مطلب: 898
برچسب‌ها: تنها , عاشق , لیوه ,
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


رویا نونهالی در نمایی از فیلم جدیدش
 

چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (185)

تعداد بازدید از این مطلب: 1142
برچسب‌ها: رویا نونهالی ,
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


گتوند

گُتوَند از شهرهای استان خوزستان است. این شهر مرکز شهرستان گتوند است و در سال ۱۳۸۵، تعداد ۲۱٫۵۴۷ نفر جمعیت داشته‌است.[۱]

گتوند پیش از این در بخش گتوند شهرستان شوشتر قرار داشت که با ارتقاء بخش گتوند به شهرستان، تقسیمات کشوری آن نیز تغییر کرد.[۲] شهرستان گُتوند یکی از شهرستانهای استان خوزستان است. مرکز این شهرستان شهر گتوند است. این شهرستان در سال ۱۳۸۵، تعداد ۵۹٫۲۶۱ نفر جمعیت داشته‌است.[۱]

گُتْوَنْد' در شمال شهرستان شوشتر قرار دارد و دارای دو ناحیه دیمچه و عقیلی است. بخش عقیلی خاکی حاصلخیز دارد. همچنین گتوند دارای یک سد تنظیمی به نام سد گتوند و یک سد بزرگ برای تولید انرژی و ذخیره‌سازی آب بنام گتوند علیااست.

مردم این شهر به گویش گتوندی که وجوه اشتراک زیادی از لحاظ لغوی با گویش بختیاری و همچنین گویش شوشتری دارد، تکلم می‌کنند. اما در نواحی مانند عقیلی گویش بختیاری رایج است.

تعداد بازدید از این مطلب: 12354
برچسب‌ها: گتند , گتوند , گتندو , ,
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


زن زیبای سینمای ایران که مدل شد +عکس روز نو :

اکثریت بازیگران سینمای ایران علاوه بر بازیگری در کارهای مختلف دیگری نیز فعالیت دارند و به تازگی آناهیتا نعمتی نیز وارد عرصه مدلینگ شده است.

در بین بازیگران سینما نیوشا ضیغمی دارای موسسه زیبایی می‌باشد و آن را مدیریت می کند، لاله و ستاره اسکندری نیز یک فروشگاه لباس زنانه را مدیریت می کنند و به تازگی آناهیتا نعمتی به صورت مدلینگ برای لباس و همچنین عکاسان فعالیت می کند.

www.parsnaz.ir - زن زیبای سینمای ایران که مدل شد +عکس
www.parsnaz.ir - زن زیبای سینمای ایران که مدل شد +عکس
www.parsnaz.ir - زن زیبای سینمای ایران که مدل شد +عکس
تعداد بازدید از این مطلب: 7870
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


فروش دختران باکره سوری در عربستان!

در پایتخت عربستان آگهی‌ های فروش دختران باکره سوری منتشر شده است.طبق گزارش‌ ها در آگهی‌ های مذکور ارزش هر دختر باکره سوری ۱۰ هزار ریال (سعودی) اعلام شده است.نکته دیگر این است که در آگهی فروش دختران سوری شماره تلفن فردی به عنوان مشاور خانوادگی ذکر شده است

فروش دختران باکره سوری در عربستان!! (+عکس)

تعداد بازدید از این مطلب: 1109
برچسب‌ها: nojvhk uvf , دختران عرب ,
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


اصطلاحات لری

هر اصطلاح و ضرب المثل و یا لغاتی قدیمی از زبان بختیاری میدونید رو در نظرات برای ما ارسال کنید تا در وبلاگ منتشر شود

تعداد بازدید از این مطلب: 1213
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


بغدادی، شیفته فوتبالی که رهبر داعش شد

ابراهیم عواد ابراهیم البدری در سال 1971 در سامرا، شهری باستانی در گوشه شرقی مثلث سنّی نشین شمال بغداد، به دنیا آمد. او فرزند مرد زاهد مسلکی بود که در مسجد محلی قرائت قرآن درس می داد، گوشه گیر و کم حرف بود و وقتی هم سخن می گفت به زحمت می شد صدایش را شنید. همسایه های دوران نوجوانی، او را خجالتی و کناره گیر به یاد می آورند. 

حتی وقتی در فوتبال، که ورزش مورد علاقه اش است، به او تنه ای می زدند او خشمگین نمی شد. اما عکس هایی که از آن سال های او در دست است ویژگی دیگری را در او شکار کرده اند: جدیت و قدرتی درخشنده در چشم های سیاهی که زیر ابروان کلفت چین دارش، پنهان اند. از همان نوجوانی، ابراهیم را لقب «مومن» داده بودند. بعد از مدرسه، بیش تر وقتش را در مسجد محل می گذراند و خود را غرق درس های دینی کرده بود؛ شب هم که به خانه برمی گشت، آن چنان که یکی از برادرانش، شمسی، می گوید، در نصیحت کردن هر کسی که از قواعد اسلام سرپیچی کرده بود درنگ نمی کرد.

بغدادی، شیفته فوتبالی که رهبر داعش شد (1)


جهان حالا ابراهیم البدری را با نام ابوبکر البغدادی می شناسد، خلیفه خودخواه داعش، و حالا دیگر قدرت آن را دارد که نه تنها هر سست ایمانی را که در قلمروش است نصیحت کند، بلکه می تواند او را تنبیه کند یا از دم تیغ بگذراند. پیروانش «امیر مومنان» نامش داده اند؛ عنوانی مخصوص خلفا اگرچه قلمرو حکمرانی او بسیار کوچک تر از قلمرو خلفانی قرون وسطاست، اما او بر میلیون ها نفر حکم می راند؛ که بعضی از آن ها دیوانه وار به او وفادارند، و باقی از ترس عواقب خونین مخالفت و سرپیچی از روایت او از اسلام، سر تسلیم فرود آورده اند.

از زمان خروج بغدادی از گمنامی در سال 2014، در قامت هیولایی که دستور قطع سر و حتی  سوزاندن کسانی را که دشمن تصور می شوند می دهد و تصاویر آن را در یوتیوب منتشر می کند، روزنامه ها و کتاب ها ریشه افراطی گری او را حمله امریکا به عراق در سال 2003 دانسته اند. اگرچه حمله امریکا در آتش افراطی گری دمید اما افراطی گری بغدادی خیلی بیش تر با ترکیبی از بنیادگرایی، اقتدارگرایی سکولار صدام حسین، و میل درونی خود او برای کنترل دیگران آغاز شده بود.

خانواده بغدادی که از طبقه متوسط کم درآمد است به زاهد مسلکی مشهور بوده است، و نیز به اصل و نسبت افتخارآمیزشان. اجداد سنّی مذهب او ادعا می کردند که از نسل پیامبر و فرزندان امامان شیعه ای هستند که در سامرا دفن شده اند. اصل و نسل بغدادی یکی از نمونه های بسیار هم پوشانی هویت های مذهبی در عراق است که شکاف میان سنّی و شیعه را نقض می کند. القاعده سال ها پس از حمله امریکایی ها در حرم سامرا بمب گذاری کرد تا این شکاف را واقعیت بخشد.

به رغم ادعای مذهبی بودن خاندان بغدادی، بعضی از اعضای آن به حزب بعث پیوسته بودند؛ سازمانی سوسیالیست که رسالتش اتحاد اعراب بود. اگرچه رهبران بعثی ایمان شخصی را بر می تافتند و گاه حتی آن را تشویق می کردند، اما کنشگری دینی را تهدیدی برای حاکمیت خود می پنداشتند. حزب بعث سیاست و تشکیلات حکومتی عراق را از دهه 1960 به این طرف در سلطه خود گرفته بود، از این رو هر عراقی که شغلی دولتی می خواست مجبور بود به حزب بپیوندد، صرف نظر از این که اعتقادات شخصی اش چه باشد.

دو عموی بغدادی در دستگاه امنیت صدام کار کرده بودند و یکی از برادران او افسر ارتش بود. یک برادر دیگر او هم که در ارتش خدمت کرده بود در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران مرده بود. اگر آن جنگ ادامه می یافت و بغدادی از خدمت نظام معاف نمی شد، او نیز ممکن بود به سرنوشت مشابهی دچار شود. خانواده بغدادی نه تنها با حزب بعث ارتباط داشتند، بلکه شواهدی در دست است که نشان می دهند چندین نفر از این خانواده، و شاید حتی پدر بغدادی، سَلَفی بوده اند.

بغدادی، شیفته فوتبالی که رهبر داعش شد (1)


البته صدام حسین سلفی ها را تهدیدی برای خود می دانست و وقتی آن ها در عراق سازمان دهی پیروان شان در اجتماعات مختلف را آغاز کردند تا کار تبلیغ مسلک شان را که از اواخر دهه 1970 آغاز شده بود پیش ببرند، صدام آن ها را به جرم تشکیل سازمان های غیرقانونی به زندان انداخت. صدام البته در دهه 1980، در جریان جنگ با ایران شیعه، کمی از این موضع عقب نشست، زیرا که به حمایت اقلیت سنّی عراق، از این که شامل سلفی ها هم بود، احتیاج داشت، اما در سال 1990، دو سال پس از پایان جنگ با ایران، صدام هزاران سلفی را مجبور به امضای تعهدنامه ای کرد که آن ها را ملزم می ساخت هیچ عراقی ای را به سلک خود نکشانند.

در سال 1989 صدام به منظور همراه کردن نیروهای مذهبی در کشورش و برای استفاده از مذهب به منظور تحکمی سلطه اش بر جامعه عراق، یک دانشگاه مطالعات اسلامی تاسی کرد. او هم چنین با راه انداختن برنامه ای که خود کارزار ایمان می خواندش، و از سال 1993 آغاز شد، با تعطیل کردن کلوب های شبانه، منع شرب خمر در ملا عام، و وضع شدیدترین مجازات ها مثل قطع دست یا ای دزدان، سعی کرد نظر نیروهای مذهبی را به خود جلب کند. ایجاد مشاغل جدید تدریس متون دینی از سوی صدام احتمالا بر حرفه آکادمیک بغدادی هم تاثیر گذاشت. او که به سبب نمرات بدش در دبیرستان- در درس انگلیسی چیزی نمانده بود رد شود- نتوانسته بود آن نان که دوست داشت در دانشگاه حقوق بخواند، به جای آن مشغول تحصیل علوم مذهبی شد.

بغدادی، شیفته فوتبالی که رهبر داعش شد (1)


بغدادی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بغداد در سال 1996، به دانشگاه تازه تاسیس مطالعات اسلامی صدام پیوست و در آن جا کارشناسی ارشدش را در رشته حفظ و تلاوت قرآن که موضوع مورد علاقه اش بود گرفت. ارتباطات خانواده اش با حزب بعث نیز به او کمک کرد تا بتواند در این رشته که رقابت و گزینش سختی داشت پذیرش بگیرد. او در سال 1999 مدرک کارشناسی ارشدش را گرفت و بلافاصله در همان دانشگاه وارد دوره دکتری مطالعات قرآنی شد.

عموی بغدادی، اسماعیل البدری، وقتی بغدادی مشغول تحصیلات عالیه بود او را ترغیب به پیوستن به اخوان المسلمین کرد؛ جنبشی فراملیتی که رسالتش تاسیس حکومت هایی مبتنی بر شریعت است. اخوان المسلمین که هم اعضای لیبرال در خود دارد و هم اعضای محافظه کار، در بسیاری از کشورها رویکردی محتاطانه را در قبال تغییر رژیم در پیش گرفته است و به فعالیت در چارچوب رژیم حاکم قناعت می کند. 

بسیاری از اعضای اخوان در بغداد، از جمله آن هایی که بغدادی در دیدار اول شیفته شان شد، سلفی های صلح طلبی بودند که از حکومت می خواستند قوانین اسلامی را دایر کند اما اگر حکومت سرپیچی می کرد به دنبال شورش نبودند. ولی بغدادی خیلی زود جذب دسته های دیگر یعنی سلفی های تندرو شد، آن هایی که خود را سلفی های جهادگرا می خواندند.

برادر بزرگ تر بغدادی، جمعه از اعضای این جنبش بود. هم چنین مرشد بغدادی، محمد هردان، نیز زمانی از اعضای اخوان المسلمین بود و در دهه 1980 در افغانستان برابر شوی جنگیده بود. بغدادی شیفته نوشته های آن دسته از اعضای اخوان شد که جهاد پیشه کرده بودند و تحت تاثیر این نوشته ها مدام ناخشنودی اش از جریان اصلی اخوان المسلمین بیش تر می شد؛ جریانی که احساس می کرد متشکل از «مردان حرف، و نه عمل» است. به سال 2000 نکشیده بود که بغدادی سودای مبارزه یافت.

بغدادی، شیفته فوتبالی که رهبر داعش شد (1)


1- ستاره فوتبال

عمده اطلاعاتی که از بغدادی در فاصله سال های 2000 تا 2004 داریم به زندگی خصوصی اش مربوط می شود. به نظر می رسد که او دو همسر و شش فرزند دارد. همسر اول، اسما، دخترعموی اوست. وصلت او با همسر دومش، اسرا، بعدتر و احتمالا پس از حمله امریکا به عراق در سال 2003 انجام شده است. بغدادی همسران خود را از ملا عام دور نگه می داشت و خودش هم چندان در اجتماع نمی جوشید، و ترجیح می داد که وقتش را با خانواده اش در آپارتمان کوچک شان نزدیک مسجد حاجی زیدان در محله فقیرنشین توپچی بغداد بگذراند. 

او در آن مسجد به بچه های محل حفظ و تلاوت قرآن درس می داد و با صدای بلندش از بلندگوی مسجد اذان می گفت. این مسجد همچنین مکان مناسبی برای ارضای اشتیاق دیگر او بود- اشتیاقش برای فوتبال. مسجد باشگاه فوتبالی داشت و بغدادی ستاره تیم بود، و «مسی ما» لقبش داده بودند. هم تیمی هایش به یاد دارند که اغلب وقتی نمی توانست گلی بزند عصبانی می شد.

بغدادی، شیفته فوتبالی که رهبر داعش شد (1)


2- محبوس

در اواخر سال 2003، پس از آن که امریکایی ها ارتش صدام را شکست دادند و منحل کردند، بغدادی یکی از موسسان جیش اهل السنّه و الجماعه شد؛ گروهی پیکارجو که با سربازان امریکایی و متحدان محلی آن ها در شمال و مرکز عراق می جنگید. اندکی بعد، در فوریه 2004، بغدادی به ملاقات دوستی در فلوجه رفته بود که از مظنونین امریکا بود، و همان جا دستگیر شد. او را به زندانی در کمپ بوکا، که از قرارگاه هایی در جنوب عراق بود، منتقل کردند. اسناد زندان او را «زندانی غیرنظامی» طبقه بندی کرده اند، بدان معنی که امریکایی ها نمی دانستند او تروریست است.

بغدادی ده ماهی در حبس بود و پیکارجویی خود را مخفی نگاه داشت. یکی از هم بندی های او، که نامش را فاش نکرده، در مصاحبه با گاردین گفته است «بغدادی آدم بی سر و صدایی بود. کاریزما داشت. می توانستی حس کنی که آدم مهمی است». بغدادی پیش نماز می ایستاد، در نماز جمع خطبه می خواند و برای زندانیان دیگر کلاس تعالیم دینی برگزار می کرد. و باز هم رفقایش- و بی شک، زندان بانان- را با مهارتش در زمین فوتبال شگفت زده کرده بود. این جا هم او را با یک ستاره آرژانتینی مقایسه می کردند؛ این بار او «مارادونا» بود.

بغدادی در زندان از هر فرصتی بهره می گرفت تا با مقامات زندان مذاکره کند و میان گروه های رقیب زندانیان میانجی گری. هم بندی او که با گاردین مصاحبه کرده می گوید: «هر بار مشکلی در کمپ به وجود می آمد، او در مرکز آن بود. می خواست سرکرده زندان باشد- و حالا که به گذشته می نگرم می فهمم که چطور از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن استفاده می کرد تا به آن چه می خواست، که جایگاه بالاتر بود، برسد و از پس این کار هم برآمده بود.»

بغدادی، شیفته فوتبالی که رهبر داعش شد (1)


داعش چطور پدید آمد

اکتبر 2004: القاعده با جذب شبه نظامیان پیکارجوی زرقاوی در عراق نفوذ و رشد می کند.

ژوئن 2006: زرقاوی در حمله هوایی نیروهای امریکایی، در بغداد کشته می شود، مصری جای او را می گیرد.

اکتبر 2006: 
مصری، القاعده در عراق را به دولت اسلامی در عراق تبدیل می کند.

آوریل 2010: مصری در حمله مشترک نیروهای امریکایی و عراقی کشته می شود.

مه 2010:
 بغدادی رهبر دولت اسلامی می شود.

ابوبکر البغدادی

سلفی ها، صدام حسین، و آمریکایی ها از او تروریستی تمام عیار ساختند.

صدام حسین

کارزار ایمان او و تاسیس دانشگاه قرآن امکان تحصیل بغدادی را فراهم آورد.

اسامه بن لادن

او با جذب نیروهای پیکارجوی عراق شالوده اولیه ایجاد داعش را ریخت.

ابومصعب الزرقاوی

وحشی گری زرقاوی و نیروهایش بغدادی را مجذوب القاعده ساخت.

ابوایوب المصری

پس از ترور زرقاوی، داعش را بنیان گذاشت و بغدادی را ترفیع درجه داد.

مناف الراوی

فرمانده سابق داعش در بغداد پیش از روی کار آمدن بغدادی.

حاجی بکر

او با فریفتن شورای داعش، بغدادی را به سمت امیری این گروه رساند.

ایمن الظواهری

تلاش های رهبر جدید القاعده برای مهار داعش و بغدادی در سوریه و عراق ناکام ماند.

بسیاری از 24هزار زندانی کمپ بوکا اعراب سنّی مذهبی بودند که در ارتش و دستگاه مطالعات صدام خدمت می کرده اند. صدام که سقوط کرد، اینان نیز با او سقوط کردند که یکی از پیامدهای پاک سازی بعثی ها از سوی امریکایی ها و بر سر کار آمدن اکثریت شیعه عراق بود که سال ها سرکوب شده بودند. این زندانیان اگر هم به هنگام ورود به زندان تروریست شده بودند، اعلامیه های افراطی پیکارحویان در زندان پخش می شدند.

یک هم بندی دیگر بغدادی، در مصاحبه با ال مونیتور گفته است «نیروهای جدید برای آینده آماده می شدند و این چنین بود که وقتی زندان را ترک می کردند بمب های ساعتی بودند». به گفته او وقتی زندانی جدید به کمپ می آمد، همتایانش او را «آموزش می دادند، ذهنش را از تعالیم جهادی می انباشتند و به مسیری که می خواستند هدایتش می کردند تا وقت رفتن فتیله سوزان انبار باروت باشد». و از قرار معلوم سوزان ترین شعله میان این زندانیان را بغدادی داشت؛ مردی که مسئول آتش سوزی عظیمی از آب درآمد که کم تر از یک دهه بعد منطقه را در خود بلعید.

بسیاری از بعثی های سابق کمپ بوکا، که بغدادی با بعضی از آن ها دوست شده بود، بعدترها در سازمان داعش به درجات بالای فرماندهی رسیدند. منبع گاردین می گوید «اگر زندانی امریکایی در عراق نبود، داعشی هم وجود نداشت. بوکا یک کارخانه بود؛ کارخانه ای که همه ما را ساخت. ایدئولوژی ما را ساخت.» زندانیان این کمپ را «آکادمی» می خواندند و بغدادی، در آن ده ماه اقامتش، یکی از اعضای هیئت علمی آن بود. بغدادی تا هشتم دسامبر 2004 که از آن زندان آزاد شد، دفترچه پر و پیمانی از اطلاعات ارتباط با دوستان و نوچه های آینده اش گرد آورده بود؛ آن ها شماره تلفن های یکدیگر را توی سوراخ کش لباس های زیرشان پنهان کرده بودند.
تعداد بازدید از این مطلب: 1112
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


شعارنویسی علیه دولت در خیابان‌های تهران + تصویر
به‌ تازگی برخی افراد ناشناس در خیابان‌های تهران علیه سیاست‌خارجی دولت اقدام به شعارنویسی می‌کنند.
 به‌تازگی این افراد بر دیوارهای مشرف به خیابان‌های پرتردد شعارهایی را علیه دولت و سیاست‌خارجی دولت تدبیر و امید می‌نویسند.
تصویر بالا دیواری را در خیابان انقلاب، نرسیده به تقاطع نواب، نشان می‌دهد که روی آن شعاری علیه دولت نوشته شده است. نکته تأمل برانگیز این است که معمولا شعارنویسی‌ها به‌سرعت از دیوارها پاک می‌شود ولی این شعار که طی هفته‌های اخیر بر این دیوار نقش بسته، دست نخورده مانده است.
شعارنویس در این مورد سعی‌ دارد این‌گونه القا کند که رفتارهای جنگ‌طلبانه آل سعود، نتیجه سیاست‌ خارجی دولت یازدهم است که به زعم او، بر ارتباط با آمریکا تمرکز دارد.

شعار نویسی

تعداد بازدید از این مطلب: 1099
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


عکس: ناصرملک‌مطیعی در مراسم یادبود هماروستا



عکس: ناصرملک‌مطیعی در یادبود هما روستا
تعداد بازدید از این مطلب: 8366
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


عکسی که 50 سال همه را بهت زده کرد

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نوشت: این عکس پانورامایی هم اکنون در نمایشگاه هنر" آلبرایت نوکس" نیویورک در معرض نمایش است و همچنان بازدیدگان خود را بهت زده می کند.

روزنامه دیلی میل داستان این عکس را اینگونه روایت می کند: "لوکاس سمارس" هنرمند امریکایی که اصالتا یونانی است، اتاق آینه ها را سال 1966 ساخت و همانگونه که در عکس مشخص است کف اتاق، دیوارها و حتی سقف اتاق از آینه و اثاثیه اتاق نیز ازمواد شفاف تشکیل شده است.

سمارس پس از ساخت این اتاق این عکس پانورامایی را از کل اتاق می گیرد که تصویر وی نیز در بخشی ازعکس مشخص است.

گفتنی است طی نیم قرن، هر کس این عکس را می دید دچار حیرت می شد و درصدد یافتن مکان عکاس برمی آمد.

این روزنامه افزود: به هنگام انتشار نسخه ای از این عکس در پایگاه "ریدت" برخی توانستند مکان عکاس را پیدا کنند که در محل تاریکی نزدیک در اتاق ایستاده بود اما نور فلاش دوربین به صورت چهار لکه درآن نقطه ظاهر شده بود.

عکسی که 50 سال همه را بهت زده کرد
تعداد بازدید از این مطلب: 1055
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


یک فناوری که نیامده ممنوع شد + عکس

هاوربرد یا همان وسیله حمل و نقل شخصی شبیه اسکیت خیلی‌ها را مجذوب خود کرده اما در انگلیس دیگر کسی نمی‌تواند در خیابان آن را استفاده کند. این وسیله با شارژ شدن می‌تواند صاحبش را در مسافت‌های کوتاه حمل کند اما مقام‌های انگلیس آن را جزء وسایل نقلیه دو چرخ حساب کرده‌اند. بر همین اساس به خاطر اینکه این وسیله امکان پلاک شدن ندارد استفاده از آن در اماکن عمومی ممنوع است و صاحبانش باید از آن تنها در املاک شخصی استفاده کنند.

یک فناوری که نیامده ممنوع شد + عکس
تعداد بازدید از این مطلب: 1114
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


عکسی از کتایون ریاحی در کنار علی دایی
 
تعداد بازدید از این مطلب: 1157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خوشگذراني ليندا كياني به همراه دوستان در كيش/عكس

ليندا كياني

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فاتحه خوانی برانکو بر مزار هادی نوروزی/ عکس
پس از خاکسپاری هادی نوروزی در کپورچال، برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس بر سر خانه ابدی کاپیتان تیمش حاضر شد و برای او طلب آمرزش کرد.

  فاتحه خوانی برانکو بر مزار هادی نوروزی/ عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 1059
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معجزه لیمو و عسل

درباره خواص عسل و لیمو بسیار شنیده ایم اما زنی به نام کریستال دایوز بعد از یک سال مصرف این معجون خوشمزه تجربیات جالب خود را بازگو کرده است.   
 
خانم دایوز که هر روز صبح مقدار مشخصی از محلول آب لیمو و عسل در آب مصرف کرده است می گوید که بعد از یک سال این اتفاقات برای او رخ داده است: 
 
1- با آن که خانم دایوز از جمله کسانی بود که مرتب مریض می شوند اما در طول این یک سال هرگز دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا نشد و مشکلات گوارشی برایش پیش نیامد. کمتر پیش می آمد که احساس کسالت و سردرد داشته باشد. 

2- تمایل وی به خوردن قهوه صبحگاهی کاهش یافت. 

3- علاقه او به صبح ها زیاد شد چون دیگر هنگام بیدار شدن احساس خواب آلودگی و خستگی نداشت بلکه برعکس با انرژی و نشاط زیاد از خواب بر می خاست. 

4- پوست چهره اش روشن و درخشان شد و اثری از لک و جوش باقی نماند. 

5- این نسخه سحرآمیز برای نزدیکان خانم دایوز هم مفید بوده و با استفاده از آن وضعیت سلامتی آنان بهبود یافته و کمتر مریض شده اند. 

و اما طرز تهیه معجون: آب را بجوشانید و سپس به اندازه یک فنجان کنار بگذارید ولرم شود. آب نصف لیموترش و یک قاشق بزرگ عسل به آن بیفزایید. توجه داشته باشید که بهتر است لیموترش به شیوه ارگانیک کشت شده باشد و عسل نیز اصل باشد. در صورتی که عجله دارید می توانید کمی آب سرد به آن اضافه کنید تا زودتر خنک شود. این معجون را ناشتا بنوشید. 

از دیگر خواص معجون عسل و لیموترش می توان این موارد را نام برد: 

- از یبوست جلوگیری می کند. 

- به دلیل ادرارآور بودن از التهابات دستگاه ادراری می کاهد. 

- کبد را از سموم تصفیه می کند. 

- به حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل کمک می کند. 

- با تولید مواد آنتی اکسیدان به پوست برای کولاژن سازی کمک می کند و باعث درخشش آن می شود. 

هرکسی می تواند از این نسخه استفاده کند حتی کودکانی را که زیاد مریض می شوند می توان به خوردن آن عادت داد و با افزودن میزان عسل تمایل کودکان را به خوردن آن افزود. 

این نسخه تقویت دستگاه ایمنی بدن کودکان را تضمین می کند و بزرگسالان نیز در صورت مصرف از سردرد، التهاب دستگاه ادراری و مشکلات گوارشی خلاص می شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 6641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران + تصاویر

درگیری سه ساعته امروز میان نیروهای پلیس و شرور سابقه‌دار در شهر بومهن، در نهایت با زخمی‌ شدن شرور معروف شرق استان تهران از ناحیه پا و دستگیری وی پایان یافت.

پلیس پردیس از این شرور، دو قبضه سلاح وینچستر، یک قبضه کلت کمری به همراه فشنگ‌های مربوط به سلاح‌ها، یک قبضه سلاح سرد (قمه)، یک شمشیر سامورایی و یک تبر کشف و ضبط کرد و وی برای درمان به مرکز درمانی منتقل شد.

درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران + تصاویر

درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران + تصاویر

درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران + تصاویر

درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران + تصاویر

درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران + تصاویر

درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران + تصاویر

درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران + تصاویر

تعداد بازدید از این مطلب: 1081
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرم سلطان با حجاب اسلامی

 

تعداد بازدید از این مطلب: 8802
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس / چهره رونالدو در رختخواب پس از باخت پرتغال

چهره رونالدو در رختخواب پس از باخت پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال شب گذشته با یک گل از فرانسه شکست خورد. کریس رونالدو تا دقیقه 67 تیمش را همراهی می کرد ولی پس از تعویض وی، تیم کشورش 1 گل خورد و باخت.

 

رونالدو در صفحه اجتماعی خود پس از تشکر از هوادارانش برای شب بخیر تصویر زیر را منتشر کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


"سربـازان امریکایی" که در کنار کردهـا علیه داعش می جنگند+تصویـر

روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" با انتشار گزارشی تعدادی از سربازان امریکایی که به عراق و سوریه رفته اند تا در کنار نیروهای کرد به نبرد علیه داعش بپردازند را معرفی کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زلزله 5.7 ریشتری در استان اردبیل و آذربایجان شرقی/ مردم به خیابان ها ریختند

زلزله 5.7 ریشتری که کانون آن شهر قبله (qabala)جمهوری آذربایجان بود، استان اردبیل به ویژه شهرستان های هم مرز با جمهوری آذربایجان را لرزاند.

به گزارش روزنو، این زلزله ساعت 9 و 13 دقیقه و 38 ثانیه روز جمعه در عمق 10 کیلومتری زمین در داخل مرزهای جمهوری آذربایجان به وقوع پیوسته است.

این زلزله در بسیاری از شهرهای استان اردبیل و آذربایجان شرقی احساس شد و مردم با هراس منازل مسکونی خود را ترک و به خیابان ها ریختند.

 گزارش ها از شکسته شدن شیشه و ترک خوردن برخی منازل در شهرستان های پاس آباد و بیله سوار مغان دارد. مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: نیروهای امدادی در استان اردبیل به حال آماده باش درآمده اند.

علی اسلامی بیان کرد: مسوولان در شمال استان مشغول بررسی موضوع و وارد آمدن خسارت احتمالی در روستاها هستند و تاکنون گزارشی در این زمینه به مرکز استان نرسیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 932
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تیپ فرهاد مجیدی در خیابانگردی شبانه + عکس

به گزارش ایفنام ، فرهاد مجیدی که این روزها قهرش از رختکن تیم ستارگان نقل محافل ورزشی است، شب گذشته تصویر زیر را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد.

فرهاد مجیدی

تعداد بازدید از این مطلب: 888
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس قوچان نژاد با احمدی نژاد خبر ساز شد

مهاجم تیم ملی به همراه انتشار عکس خود در کنار رییس جمهور سابق، متنی با این مضمون نوشت: «ایشالا به زودی برمی‌گردم. مرسی به خاطر مسیجا و عکسای قشنگی که می‌فرستین. به امید دیدار #ایران!»

نوشتن این متن و قراردادن آن کنار این عکس، باعث شد یک جنجال اساسی در اینستاگرام گوچی درست شود. مخالفان و موافقان رییس جمهور پیشین زیر همین پست به ارائه نظرات خود پرداخته اند و بعضا توهین‌هایی هم از طرفین دیده می‌شد. 

گوچی بعد از انتشار این عکس با انتشار عکسی دیگر اعلام کرد که تمریناتش را به خوبی پی می‌گیرد و منظورش این بوده در حال تلاش برای بازگشتن به زمین فوتبال است.

تعداد بازدید از این مطلب: 736
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


11 توصیه برای راحت پول درآوردن
وقتی یک بیزینس کوچک را مانند مغازه، شرکت خصوصی، رستوران و... اداره می کنید کارمندان و پروژه های زیادی جلوی راه تان قرار می گیرد که باید برای آن ها وقت بگذارید و به آنها توجه کنید.

وقتی یک بیزینس کوچک را مانند مغازه، شرکت خصوصی، رستوران و... اداره می کنید کارمندان و پروژه های زیادی جلوی راه تان قرار می گیرد که باید برای آن ها وقت بگذارید و به آنها توجه کنید. سخت است که بتوانید اولویت بندی کنید و خود را به یک کار متمرکز کنید و بر این اساس به آسانی می توانید دستپاچه شوید و از راه اصلی خود منحرف شوید.

اما فعالیت های شخصی شما می تواند در مصمم شدن کارتان کمک کند. پس مهم این است که شما در کار خود محکم  و برای دیگران موثر باشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بیزینس اینسایدر برای کمک به موفق شدن تجارت این افراد در فضای مجازی و وبسایت های مختلف چند موارد کلیدی را پیدا کرده  و آن را به اشتراک گذاشته است. این انتخاب ها در ادامه آمده است:

1- برنامه ماهانه را به ۸۰-۲۰ آنالیز کنید

این روش را تیم فریس هنگامی که مدیر شرکت کوچک به نام brainquicken بود برای افزایش دادن فروش شرکت خود و از بین بردن زمان تلف شده  استفاده کرد.

نکته روش ۸۰-۲۰ این است که کار های مهم و کار های که باید بیشتر به آن ها تمرکز کرد را جدا کنید و بشناسید. اول ۲۰ درصد فعالیت خود را که ۸۰ درصد از هدف و کار شما را تکمیل می کند را پیدا کرده و سپس ۲۰ درصد فعالیت هایتان را که ۸۰ در صد وقت شما را می گیرد را بیابید. در آخر  کار هایی را که فقط وقت شما را می گیرد و به هدف تعیین شده شما را نزدیک نمی کند را می شناسید و می توانید آن ها را حذف کنید.

تیم می گوید: به راحتی یک فعال اقتصادی می تواند سرش شلوغ باشد ولی وقت نداشتن دلیل بر این نمی شود که طرف مشغول کار مفید است.

2-لیست اولویت بندی هایتان را محدود نگه دارید

وقتی مسئول یک بیزینس کوچک هستید احساس می کنید لیست کار ها مهم تان بی نهایت است و هیچ وقت تمام نمی شود و همه کار هایتان به یک اندازه مهم است.

اما کریس لیکاتا رئیس مدیر شرکت مواد غذایی طبیعی بلیک گفته است که باید این واقعیت را پذیرفت که هیچ چیزی به عنوان لیست ۱۰ تا کار مهم وجود ندارد.

وی توصیه می کند که موسس شرکت لیست بسیار مختصر و کوتاه تهیه کنند و تیم کارمندان خود را به کار های بسیار مهم متمرکز کند.

3- ایمیل های غیر ضروری را کنار بگذارید

برای موسسان شرکت های کوچک بسیار مهم است که از خبر های اطراف خود آگاه باشند و از کار شرکت های دیگر باخبر باشند. اما باید در نظر داشته باشند خبرها و ایمیل هایی که ارزششان از بقیه کم تر است  را کنار بگذارند و وقتشان صرف این ها نکنند.

4- جلسه ها را به نیم ساعت مختصر کنید

جف هایدن گفته است که حتی مهم ترین مسائل را در جلسه می توان در ۳۰ دقیقه و یا کم تر مطرح کرد.پس جلسات خود را در ۳۰ دقیقه مختصر کنید و وقت های اضافه را برای کار های دیگر بگذارید.

5- حداقل یک روز در ماه را برای دور اندیشی به کارهایتان بگذارید

رومان استانک اعلام کرده است که تفکرات اصلی افراد در بین کار ها و جلسات آن ها گم می شود و نمی توانند برای آن ها وقت بگذارند. وی به مدیران اقتصادی توسعه کرد که به پیاده روی بروند یا کاری را انجام بدهند که به آزاد کردن ذهن آن ها کمک کند و بتوانند با خیال آسوده و با آرامش به آینده و کار های موثر برای شرکت فکر کنند.

6- برنامه هرروز خود را بر اساس انرژی و حال آن روز تعیین کنید 

باید به حال خود در آن روز توجه کنید و بر اساس آن برنامه روزتان را پیش ببرید. به طور مثال اگر می بینید صبح انرژی زیاد تری دارید به کار های سخت ترتان بپردازید.

7- تقسیم کار کنید

تمام فشار و سختی شرکت را تنهایی به عهده نگیرید و هر کارمند را مسئول قسمتی از کار قرار بدهید.

8- یک روز را برای جلسه گذاشتن ممنوع کنید

اگر هر روز جلسه داشته باشید نمی توانید به کار تمرکز کنید. پس یک روز در هفته را تعیین کنید که هیچ کارمندی نتواند جلسه بگذارد. ان روز جلسه گرفتن قدغن می باشد. این کار موجب می شود که بتوانید بدون مزاحمتی به کار خود بپردازید.

9- با آنالیز زیاد از کار اصلی عقب نمانید

جیمز واتر که در کاخ سفید برنامه ریزی می کرد می گوید: کار های مهم را باید آنالیز کنید و به آن ها خوب فکر کنید ولی نباید این کار موجب به تاخیر افتادن تصمیم شما در کار بشود.

10- مکان راحتی برای کار کردن فراهم کنید

به تزیین دفتر خود اهمیت بدهید. به طور مثال لامپ رو میزی برای خود بگذارید٫ سبدی برای جدا کردن و جمع کردن کاغذ های کاری خود در دفتر فراهم کنید.  این به پیش رفت کار شما کمک می کند.

11-  سلامت خود را در اولین اولویت قرار بدهید

سلامت خود و کارمندان را همیشه در اولویت قرار دهید زیرا اگر کارمندی مریض شود آن کاری که وی مسئول آن می باشد نیز عقب می ماند و این اتفاق پیش رفت شرکت را کند می کند. پس به سلامتی باید توجه زیادی شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 732
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلفی الناز شاکردوست با على طباطبايى/عکس
الناز شاکردوست با انتشار عکس زیر نوشت: داداش كوچولوى من.. على طباطبايى عزيزم... نميتونم رفتنت رو از اين دنيا باور كنم.. به اندازه تمام خنده هاى از ته دل مون دارم اشك ميريزم.. قلبى كه از طلا بود چرا بايد يهو از تپش بايسته.. باورم نميشه خدايا چرا؟
سلفی الناز شاکردوست با على طباطبايى
تعداد بازدید از این مطلب: 766
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود آپدیت آفلاین نود 32

http://urlzipper.com/Sx

تعداد بازدید از این مطلب: 659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شادی جالب یاران اوسین بولت پس از قهرمانی در جهان+عکس
اعضای تیم ٤ در ١٠٠ متر جامائیکا پس از قهرمانی در مسابقات جهانی دوومیدانی شادی جالبی انجام دادند.

به گزارش ایفنام، تیم دوومیدانی 4 در 100 متر جامائیکا موفق شد با پیشی گرفتن از تیم های چین و کانادا به مقام قهرمانی مسابقات جهانی دوومیدانی دست پیدا کند.

یاران اوسین بولت در تیم جامائیکا که متشکل از نستا کارتر، آسافا پاول و نیکل آشمید بود با رکورد ٣٧ ثانیه و ٣٦ صدم ثانیه قهرمان جهان شد.

این ٤ دونده پس از کسب این مقام خوشحالی جالبی را پس از قهرمانی انجام دادند و عکس سلفی با یکدیگر گرفتند.

آنها همچنین پرچم جامائیکا را در دست داشتند که روی آن این جمله که «چه کسی سریعتر است؟» نوشته شده بود و با این کار سرعت بالای دوندگان کشور خود را به رخ جهان کشیدند.

این ششمین مدال طلای جامائیکا در این مسابقات بود و آنها را در رده دوم جدول توزیع مدال ها قرار داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود نود 32 با لینک مستقیم

http://dl2.masterdl.com/hossein/ESET_Smart_Security_4.2.35_32-Bit_Final_www.MasterDL.Com.rar

تعداد بازدید از این مطلب: 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کشف سوسمار ایگوانا در رشت +عکس

مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت‌، حین انجام گشت و کنترل و بررسی از پرنده فروشی‌های داخل شهر، یک سوسمار ایگوآنا را که جانوری وحشی و غیر بومی است، در مغازه شخصی کشف و ضبط نمودند.


جانور مذکور فاقد هر گونه مجوز واردات و نگهداری از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و بر اساس معاهده بین المللی سایتیس ، این گونه جانوران باید از کشورهای مبدا و مقصد پروانه و مجوز دریافت کنند ، چرا که این قبیل جانوران با ورود به طبیعت یک منطقه ممکن است تغییرات عمده ای در چرخه اکولوژیکی و مسائل ژنتیکی ایجاد نمایند ، لذا به استناد ماده 7 قانون شکار و صید ، حیوان مذکور ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل شد.

هم اینک پرونده این تخلف، باستناد بند ج ماده 10 قانون شکار و صید ، در حال سیر مراحل قضایی است .
تعداد بازدید از این مطلب: 706
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


"جناب خان" در تجمع دلواپسان مقابل مجلس (عکس)

جمعی از مخالفان توافق هسته ای  ایران و گروه 1+5،  مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قمه‌کشی 50 نفره در پارک تهران!

گروهي از اراذل و اوباش كه اقدام به رعب و وحشت در يكي از پارك‌هاي شهر تهران كرده بودند با حضور پليس در محل متفرق شده و ۱۰ تن از آنان نيز دستگير شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در راستاي اجراي طرح امنيت و آرامش در محلات پايتخت كه بر اساس درخواست‌هاي شهروندان و با هدف پاسخگوئي به مطالبات بحق شهروندان و نيازهاي مردم صورت مي‌گيرد، ساعت 1 بامداد ۲۶مردادماه ماموران كلانتري ۱۱۰ شهدا حين گشتزني در سطح حوزه استحفاظي بودند كه در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ تهران بزرگ مبي بر درگيري دسته جمعي و قمه كشي و تجمع اراذل و اوباش در خيابان پاسدار گمنام پارك هفت تير بلافاصله سه اكيپ از ماموران تخصصي اين يگان با توجه به اهميت موضوع به محل اعزام شدند. ماموران به محض ورود به پارك مشاهده نمودند تعداد حدود ۵۰ نفراز اراذل و اوباش در وسط پارك جمع شده‌اند و همه بلا استثنا قمه و چاقو و چوب به دست دارند كه با توجه به زياد بودن تعدادشان و از آنجاييكه اقدام به عربده كشي کرده  و هياهو در پارك به راه انداخته بودند، ماموران با هماهنگي مركز پيام كلانتري نسبت به دستگيري نفرات اقدام كردند. باتوجه به وضعيت موجود ابتدا تعداد ۲تير هوايي با اسلحه سازماني شليك كردند كه همه نفرات متفرق و اقدام به فرار نمودند كه ماموران ضمن تعقيب وگريز نفرات به صورت پياده موفق شدند تعداد ۳نفر با اسامي حميد معروف به حميد افغان، فرخ و احسان را درمحل دستگير كنند و يك كارد سلاخي از حميد افغان كه بركمرش بود كشف گرديد. ماموران يكي از اراذل اوباش به نام عادل كه قمه يك متري در دست داشت و با ديدن مامورين قمه را به زمين پرت كرده و متواري شد را دستگير و در ادامه افرادي به نامهاي كرامت، پيمان و افراد شرور ديگر به هويت اصغر، احسان حيدر، داريوش و خليل كه در درگيري حضور داشتند، شناسايي، دستگير و به كلانتري منتقل شدند. در حين انتقال نيز تعدادي از شهروندان كه در محل جمع شده بودند از حضور پليس و دستگيري نفرات با توجه به ايجاد ناامني در محل تقدير و تشكر نمودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی/عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 737
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نگار جواهریان و رامبد جوان بعد از مدتها با هم دیده شدند! + عکس

آنچه می خوانید حاشیه نگاری در این مراسم است که در آن در ۲۰ رشته به برگزیدگان تندیس بوم پاد اهدا شد:

پهن کردن فرش سبز (Green Carpet) برای هدایت مهمانان به محل مراسم از اقدامات خوب این مراسم بود.


عکس رامبد جوان و نگار جواهریان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتعکس رامبد جوان و نگار جواهریان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

داریوش مهرجویی کارگردان برگزیده بوم پاد نخستین جایزه را از دکتر گودرزی وزیر ورزش دریافت کرد. مهرجویی در سخنانی کوتاه از وضعیت آلودگی هوا انتقاد کرد. او پیشتر در مراسم یادبود خواهرش ژیلا مهرجویی نیز گفته بود: این آلودگی هوا دارد همه مردم ما را می کُشد.


داریوش مهرجویی و مهناز افشار در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتداریوش مهرجویی و مهناز افشار در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

مجری برنامه با تقدیر از فعالیت های محیط زیستی رامبدجوان به ویژه راه اندازی کمپین قطره قطره گفت: با آنکه این عنوان از اختیارات جناب خان است اما ما محیط زیستی ها به شما عنوان نارگیل تمام می دهیم! این موضوع با تشویق حضار روبرو شد. نارگیل تمام عالی ترین درجه ای است که جناب خان عروسک برنامه تلویزیونی خنداونه به مهمان هایش می دهد.


عکس رضا یزدانی و رامبد جوان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتعکس رضا یزدانی و رامبد جوان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

مهناز افشار که برای اهدا تندیس خبرنگار بوم پاد به روی سن آمده بود، درخواست کرد که به برگزیدگان زمان برای صحبت داده شود.


عکس مهناز افشار در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتعکس مهناز افشار در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

نگار جواهریان ضمن اهدای تندیس بازیگر بوم پاد از برگزاری این مراسم استقبال کرد.


عکس نگار جواهریان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتعکس نگار جواهریان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

در کنار حضور پررنگ عکاس ها و خبرنگاران، عوامل تهیه برنامه تلویزیونی خندوانه اقدام به تصویربرداری از این مراسم کردند.


رامبد جوان، نگار جواهریان و سام نوری در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعترامبد جوان، نگار جواهریان و سام نوری در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

صمد نیکخواه بهرامی که برای اهدای جایزه ورزشکار بوم پاد روی سن آمده بود، این جایزه را به میترا روغنچی دختر علی روغنچی اهدا کرد. روغنچیدر حمایت از فُک خزری در حال رکاب زدن یک مسیر هزار کیلومتری است و نتوانست در مراسم حاضر شود.


نگار جواهریان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتنگار جواهریان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

رضا یزدانی خواننده برگزیده بوم پاد، در سخنانی کوتاه گفت: من از ۱۲ سالگی می خوانم و همیشه برای محیط زیست ترانه خوانده ام اما این نخستین بار است در این حوزه جایزه می گیرم.


عکس رضا یزدانی در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتعکس رضا یزدانی در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت



نیما نکیسا دروازه بان سابق تیم ملی که برای اهدا تندیس برنامه ساز بوم پاد آمده بود در سخنانی به اهمیت محیط زیستی شهری اشاره کرد.


مهناز افشار در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتمهناز افشار در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

در پایان این مراسم ضیافت شامی از سوی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.


شبنم مقدمی در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعتشبنم مقدمی در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت
رامبد جوان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت
رامبد جوان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت
عکس نگار جواهریان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت
عکس نگار جواهریان در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت
نگار جواهریان و سام نوری در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت

تعداد بازدید از این مطلب: 710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیلا اوتادی نینجا شد!! +عکس روز نو :

 لیلا اوتادی عکسی جالب با لباس نینجا که از طرف هوادارانش را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است و در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته که با استقبال بازدیدکنندگان صفحه اش روبرو شده است.

لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون عکس ارسالی نوشته است :

کار بامزه ... تا حالا نینجا نشده بودم

لیلا اوتادی نینجا شد!! +عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 765
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطهری:حمله کنندگان گفته اند که ما دستور سازمانی داشتیم که از ورود مطهری به شیراز جلوگیری کنیم/نهادی
علی مطهری تأکید کرد: اینکه عده‌ای بگویند فلانی ممکن است بیاید این حرف‌ها را بزند، بنابراین ما جلوی او را می‌گیریم و کسی حق ندارد به شهر وارد شود مگر اینکه ما اجازه بدهیم؛ این مسائل واقعا باید منسوخ شود و راه آن هم، مقاومت است.
به گزارش روزنو، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان فارس که شامگاه یکشنبه 18 مردادماه در محل خانه موزه شهید مطهری برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه حادثه شیراز، حادثه تلخی بود؛ اما منشأ خیر شد تا آن فضای خیلی تندی که در استان فارس وجود داشت بعد از این حادثه و به خاطر آثار آن در کل کشور، شکسته شود.
افرادی که بازجویی می‌شوند در بازجویی‌های خود به صراحت گفته‌اند که ما دستور سازمانی داشتیم که از ورود علی مطهری به شیراز به هر نحو ممکن جلوگیری کنیم  
وی گفت: اتفاقاتی هم که بعد از آن حادثه رخ داد، از جمله تغییر استاندار، تا حد زیادی معلول آن حادثه بود.
به گزارش آنا، اسفندماه سال گذشته، علی مطهری به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود که در بدو ورود مورد هجوم نیروهای خودسر قرار گرفت. این اتفاق با واکنش‌های زیادی همراه بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما خوشحالیم که فضای افراط و تندروی و دوستی‌های جاهلانه برای انقلاب، شکست.
وی ادامه داد: ریشه این‌گونه حوادث دو چیز است؛ از یک طرف جهل برخی دوستان و از طرف دیگر نفاق و شیطنت عده‌ای دیگر که دسته اول را ابزار دست خود برای اهدافشان قرار می‌دهند.
مطهری گفت: مطمئنا افرادی که در آن روز در خروجی فرودگاه به من حمله کردند بچه‌هایی هستند که دوستدار انقلابند و به عنوان دفاع از انقلاب آنجا آمدند و به خیال خودشان دارند کار خوبی برای انقلاب انجام می‌دهند؛ در حالی که دارند ضربه می‌زنند و خودشان هم توجه ندارند.
وی تصریح کرد: آن افرادی که فکر این‌ها را می‌سازند و این‌ها را تحریک می‌کنند و آنان را ابزار رسیدن به هدف‌های خود قرار می‌دهند، مقصر اصلی هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دادگاه رسیدگی به متهمان حمله به وی در شیراز گفت: در دادگاه مزبور تأکید داریم که به اتهام دستوردهندگان و آمرانِ عاملان حادثه شیراز هم رسیدگی شود. این‌گونه نباشد که همین چند نفر احکامی برایشان صادر شود و هیچ کاری با دستوردهندگان و آمران نداشته باشند. قطعا جرم آنان سنگین‌تر است.
مطهری گفت: افرادی که بازجویی می‌شوند در بازجویی‌های خود به صراحت گفته‌اند که ما دستور سازمانی داشتیم که از ورود علی مطهری به شیراز به هر نحو ممکن جلوگیری کنیم.
وی تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم تا آنجایی که قدرت داشته باشیم این موضوع پیگیری شود؛ چون آن را یک موضوع ملی می‌دانیم و نه یک موضوع شخصی.
به گزارش آنا، مطهری ادامه داد: اتفاق مهمی برای شخص من نیفتاده است اما نفس این کار برای کشور یک بیماری است که باید درمان شود. اینکه ما فکر کنیم با جلوگیری از اظهارنظر مخالفانِ فکر خود، به انقلاب خدمت می‌کنیم یک اشتباه بزرگ است.
وی با اشاره به نقش شهید مطهری در تبیین اندیشه‌ و آرمان انقلاب اظهار کرد: در همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، شهید مطهری بارها راجع به این موضوع صحبت کرده‌اند که جوانان ما فکر نکنند با جلوگیری از اظهارنظر مخالفان، به انقلاب خدمت می‌کنند.
مطهری اضافه کرد: از اسلام فقط با یک نیرو می‌شود دفاع کرد و آن هم آزادی دادن به مخالفان و در مقابل، پاسخ دادن به آنهاست. اسلام از همین طریق تا امروز زنده مانده است و اگر قرار بود از همان ابتدا اجازه صحبت به منتقدان و مخالفان ندهند الان اثری از اسلام نبود.
یعنی هر فردی که در دانشگاه می‌خواهد سخنرانی کند باید از طرف آن نهاد خاص به او اجازه بدهند؟ این معنی ندارد. این مصوبه دیگر مصوبه نیست. یعنی یک نهادی که خودش مسئول حفظ امنیت است، می‌گوید اگر فلانی بیاید برنامه را به‌هم می‌ریزیم و سایر اعضای شورای تأمین نیز به ملاحظه او رأی منفی بدهند و بعد اعلام کنند که شورای تأمین مخالفت کرد  
مطهری گفت: امیرالمؤمنین در دوران خلافت بیشترین آزادی را به مخالفان خودش داد. بزرگترین دشمن ایشان خوارج بودند. تا زمانی که آنها دست به سلاح نبردند حضرت هیچ‌گونه محدودیتی برای آنان قائل نشد و حتی حقوق آن‌ها را از بیت‌المال قطع نکرد، در اظهارنظر آزاد بودند و پای منبر ایشان اعتراض و گاهی توهین می‌کردند؛ در حالی که ایشان خلیفه مسلمین بود. گاهی اصحاب می‌خواستند متعرض آنها شوند و حضرت مانع می‌شدند و می‌فرمودند که با تندی و عصبانیت حجت‌های خدا اقامه نمی‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه عده‌ای بگویند فلانی چنین نظریاتی دارد و ممکن است بیاید این حرف‌ها را بزند و بنابراین ما جلوی او را می‌گیریم و کسی حق ندارد به شهر وارد شود مگر اینکه ما اجازه بدهیم؛ این مسائل واقعا باید منسوخ شود و راه آن هم، مقاومت است.
مطهری با اشاره به حادثه شیراز در اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: اولا شورای تأمین، مصوبه‌ای در مورد سخنرانی من نداشته است بلکه تنها یک توصیه بوده که اگر برگزار نشود بهتر است. اما باز هم فرض کنید که مصوبه‌ای بوده است؛ مصوبه به چه معناست؟ یک زمانی می‌گوییم که اگر فلانی به شهر ما بیاید مردم عادی دو دسته می‌شوند و به جان یکدیگر می‌افتند و امنیت شهر به خطر می‌افتد؛ در این صورت شورای تأمین می‌گوید صلاح نیست که چنین برنامه‌ای اجرا شود. این تصمیم درست است. ولی زمانی یک نهادی از حکومت که خود از اعضای شورای تأمین است می‌گوید که اگر فلانی بیاید ما جلسه را به‌هم می‌ریزیم و چنین و چنان می‌کنیم، بنابراین صلاح نیست که فلانی به عنوان سخنران بیاید؛ آیا اینجا دانشگاه باید قبول کند؟ یعنی هر فردی که در دانشگاه می‌خواهد سخنرانی کند باید از طرف آن نهاد خاص به او اجازه بدهند؟ این معنی ندارد. این مصوبه دیگر مصوبه نیست. یعنی یک نهادی که خودش مسئول حفظ امنیت است، می‌گوید اگر فلانی بیاید برنامه را به‌هم می‌ریزیم و سایر اعضای شورای تأمین نیز به ملاحظه او رأی منفی بدهند و بعد اعلام کنند که شورای تأمین مخالفت کرد. این یعنی دانشگاه، آزادی ندارد و دیگران باید برای آن مشخص کنند که چه فردی بیاید و چه فردی نیاید. لذا ایستادگی دانشگاه در این مسئله به نظر من درست و لازم بوده است.
وی تأکید کرد: در گذشته هم در شیراز چنین اتفاقاتی افتاده بود و به نظرم کار دانشگاه شیراز درست بود؛ بالاخره یکجا باید در مقابل این رویه ایستاد.
مطهری گفت: البته اول می‌خواستند بگویند که فلانی با علم به اینکه شورای تأمین مخالفت کرده است آمده تا درگیری ایجاد شود؛ در حالی که هیچ‌کس به من خبر نداد که مصوبه‌ای هست یا نیست، نه استاندار به من گفت و نه وزارت اطلاعات.
به گزارش آنا، وی ادامه داد: به من گفتند که برنامه مجوز دارد. من فکر می‌کردم از آنجایی که در شیراز اختلاف‌ها و دخالت‌ها زیاد است، حداکثر در جلسه سخنرانی، عده‌ای سؤالات و انتقاداتی داشته باشند؛ خب در اینگونه موارد، ما معمولا افراد را می‌خواهیم که پشت تریبون بیایند و حرف‌ خود را بزنند، ولی اینکه عده‌ای غیردانشجو با برنامه قبلی بیایند جلوی فرودگاه و با آجر و سنگ و گوجه فرنگی و گاز فلفل حمله کنند چیز عجیب و غریبی بود که فکر کردم خواب می‌بینم.
 
نماینده مردم تهران در بخش دیگر از سخنان خود گفت: ما باید از نهضت و انقلاب خود دفاع کنیم و مراقب باشیم که انقلاب به انحراف کشیده نشود. همیشه انقلاب‌ها به دست یک عده فرصت‌طلب که می‌آیند شعارهایی تندتر از شعارهای اولیه انقلاب می‌دهند و جای انقلابیون راستین را می‌گیرند، از راه خودش منحرف شده است. بالاتر از انقلاب صدر اسلام که نداریم، آن انقلاب به تدریج از مسیر خود منحرف شد و بعد از 50 سال نوه پیامبر را کشتند. این انحراف‌ها به مرور ایجاد شد؛ اول در زمان عثمان بی‌عدالتی‌ها شروع شد و بعد در زمان معاویه و بعد هم واقعه کربلا.
مطهری افزود: اگر ما کوتاهی کنیم و توجه نداشته باشیم ممکن است انحراف ایجاد شود؛ همانطور که انقلاب مشروطه به انحراف کشیده شد و عین‌الدوله‌ها پست‌ها را گرفتند و ستارخان‌ها و باقرخان‌ها در گوشه عزلت از دنیا رفتند.
نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: امروز هم باید مراقب باشیم که فریب افرادی را که شعارهای تند می‌دهند نخوریم و با آن‌ها مقابله کنیم و بگوییم شما اشتباه می‌کنید.
وی گفت: انشاءالله از آرمان‌های انقلاب، از مسئله عدالت، آزادی بیان و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دفاع کنیم و وظیفه خود را در قبال زحماتی که برای این انقلاب کشیده شده انجام دهیم.
مطهری با اشاره به علل پیدایش گروه‌های افراطی اظهار کرد: یک علت آن این است که عده‌ای اساسا زحمتی برای انقلاب نکشیده‌اند و شاید سنشان اقتضا نمی‌کند که بدانند این انقلاب چگونه به دست آن‌ها رسیده است؛ لذا قدر این انقلاب را نمی‌دانند و ایجاد تفرقه می‌کنند. زمانی من به یکی از این افرادی که خیلی تند صحبت می‌کرد و به انقلابیون اولیه همچون مرحوم آیت‌الله منتظری و آقای هاشمی توهین می‌کرد، گفتم زمانی که این‌ها در زندان بودند و شکنجه می‌شدند، شما یا هنوز به دنیا نیامده بودی و یا نوزاد بودی و پستانک در دهانت بود؛ الان می‌آیی این‌گونه توهین می‌کنی که فلانی چنین است و چنان است. این زشت است. این رفتار به این خاطر است که نمی‌داند و درجریان این انقلاب نبوده است.
اگر ما کوتاهی کنیم و توجه نداشته باشیم ممکن است انحراف ایجاد شود؛ همانطور که انقلاب مشروطه به انحراف کشیده شد و عین‌الدوله‌ها پست‌ها را گرفتند و ستارخان‌ها و باقرخان‌ها در گوشه عزلت از دنیا رفتند  
وی اضافه کرد: حالا عده‌ای تازه به دوران رسیده آمده‌اند و می‌خواهند مسیر انقلاب را تغییر دهند و از انقلاب یک چهره خشن، غیرمنطقی و غیرقابل دفاع نشان دهند. ما وظیفه داریم در مقابل اینها بایستیم.
مطهری در ادامه جلسه در پاسخ به سؤال یکی از حضار مبنی بر اینکه «آیا مجلس طرحی برای جلوگیری از ردصلاحیت‌های گسترده دارد؟»، گفت: نه، طرحی در دستور کار نیست اما صحبت‌هایی هست و طرح اولیه‌ای وجود دارد. در قانون اولیه، شورای نگهبان باید صرفا بر اساس استعلام‌های چهارگانه وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال قضاوت و اظهارنظر می‌کرد. ولی بعد شورای نگهبان اصل 99 قانون اساسی را به معنی نظارت استصوابی تفسیر کرد یعنی آنچه که ما خودمان به آن برسیم و احراز صلاحیت کنیم، و الان برای خود مسیرهای جدیدی برای کسب اطلاعات ایجاد کرده‌اند که در مورد افراد تحقیق کنند. قاعدتاً شورای نگهبان با آن طرح مخالفت خواهد کرد. البته اگر مجلس پافشاری کند، به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و در صورت تصویب مجمع به صورت قانون درمی‌آید ولی با این فرصت کم بعید است که چنین اتفاقی برای این انتخابات رخ دهد.
نماینده مردم تهران گفت: من معتقدم که خیلی نباید به مسئله ردصلاحیت‌ها توجه کرد. باید افراد مستقل و خوش‌فکر اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات شرکت کنند و به میدان بیایند؛ فراوانی کاندیداها می‌تواند مؤثر باشد.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «ریشه موضع‌گیری و مانع‌تراشی دلواپسان چیست؟»، اظهار کرد: من شخصا معتقدم که عده‌ای در کشور ما نمی‌خواهند شرایط گذشته تغییر کند؛ چون در آن شرایط می‌شد خیلی محدودیت‌ها ایجاد کرد و خیلی از کارهای سیاسی و اقتصادی را راحت‌تر انجام داد. لذا این شرایط برای آن‌ها ایده‌آل است و تا حد ممکن تلاش‌ دارند این دوره تمام نشود و فضا تغییر نکند. البته بعید است موفق شوند چون آگاهی و اراده مردم بالاخره کار خود را خواهد کرد و تحولاتی که در جامعه اتفاق می‌افتد اجازه کار را به این‌ها نخواهد داد.
در ابتدای این جلسه، سید علی‌اکبر صفوی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز در سخنانی، ضمن عذرخواهی از علی مطهری به خاطر حادثه اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: پدر شما در رژیم گذشته با وجود اینکه نماینده امام خمینی(ره) بودند با تکریم در شیراز سخنرانی کردند، اما حالا در شرایطی که سال‌ها از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی گذشته، متأسفانه عده‌ای تندرو که به فکر آبروی نظام نیستند به شما بی‌حرمتی کردند و آبروی شهر را بردند.
من معتقدم که خیلی نباید به مسئله ردصلاحیت‌ها توجه کرد. باید افراد مستقل و خوش‌فکر اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات شرکت کنند و به میدان بیایند؛ فراوانی کاندیداها می‌تواند مؤثر باشد  
صفوی گفت: شاید با اظهار ندامت این افراد فضای بهتری حاکم شود.
وی با تقدیر از نوع نگاه علی مطهری به مسائل جاری کشور، تأکید کرد: با جرأت می‌توان گفت که بازگشت بسیاری از جوانان به ارزش‌های انقلاب متأثر از رفتارهای شماست.
در ادامه این مراسم، محمدحامد سلیمان‌زاده، عضو انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز هم در سخنانی گفت: امروزه از ظرفیت دانشگاه‌ها برای ساخت سیاست و قدرت استفاده نمی‌شود و دانشگاهی که قرار بود مارکسیست‌ها هم برای ابراز عقیده آزاد باشند الان برای اظهارنظر فرزند یکی از بنیانگذاران انقلاب هم فضا بسته شده است.
همچنین، اصلاح‌طلبان فعال استان فارس در پایان این نشست، از علی مطهری درخواست کردند با جدیت پیگیر پرونده حادثه شیراز باشد و در این مسئله کوتاهی نکند.
تعداد بازدید از این مطلب: 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شادی بعداز گل جدید ماریو بالوتلی (عکس)

ه گزارش "ورزش سه"، هرچند بالوتلی در اولین فصل حضورش در لیورپول، تنها یک گل در لیگ برتر زد و گفته می شود به احتمال بسیار زیاد در این تابستان آنفیلد را ترک خواهد کرد اما او همچنان به حاشیه، بیش از متن علاقه دارد. او با انتشار ویدئویی در اینستاگرام، از این شادی آکروباتیک، رونمایی کرد.


 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 689
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جان کری و وندی شرمن داخل هواپیما/عکس

 

تعداد بازدید از این مطلب: 754
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود